Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2023-2024 πραγματοποιήθηκε στο Γενικό Λύκειο Αναβύσσου πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο «Τα μνημεία αφηγούνται την ιστορία τους». Το πρόγραμμα αυτό εγκρίθηκε από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής με την απόφαση Φ41/32171/4-12-2023).
Συντονίστρια και υπεύθυνη του προγράμματος ήταν η εκπαιδευτικός Γεωργούση Ελένη (Θεολόγος-Φιλόλογος). Στο πρόγραμμα συμμετείχε και ο εκπαιδευτικός Κατωπόδης Γεράσιμος (Φιλόλογος). Έλαβαν μέρος τριάντα μαθητές από την Α και Β τάξη του σχολείου.
Οι θεματικές ενότητες του προγράμματος ήταν οι παρακάτω:
Γνωριμία με σημαντικά μνημεία του ελληνικού πολιτισμού.
Ο ρόλος των μνημείων στην εποχή ίδρυσής τους και σήμερα.
Οι κίνδυνοι των μνημείων από την κλιματική αλλαγή.
Δημιουργική γραφή- καλλιτεχνική έκφραση με αφορμή τα μνημεία.
Βασικοί στόχοι του προγράμματος ήταν οι ακόλουθοι:
Η γνωριμία των μαθητών με τα μνημεία της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς και την ιστορία τους.
Η έρευνα με ερωτηματολόγια των αντιλήψεων των μαθητών για τα μνημεία.
Ο σχεδιασμός και η πραγματοποίηση παρουσίασης των μνημείων με ψηφιακά μέσα.
Η καλλιέργεια της δημιουργικής φαντασίας των μαθητών μέσα από τη συγγραφή αφηγήσεων για τα μνημεία.
Η έκφραση των συναισθημάτων των μαθητών διαμέσου της δημιουργικής γραφής με αφορμή τα μνημεία. Ανάπτυξη συναισθηματικής νοημοσύνης.
Αισθητική καλλιέργεια μαθητών.
Η συνειδητοποίηση της αξίας των μνημείων και της ανάγκης προστασίας τους.
Η ανάπτυξη της συνεργατικής ικανότητας.
Η ανάπτυξη του οπτικού και ψηφιακού γραμματισμού, καθώς και της δημιουργικής γραφής.
Στο πλαίσιο του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω δραστηριότητες:
Εκπαιδευτική επίσκεψη στην Ακρόπολη, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν σημαντικά μνημεία της αρχαίας Αθήνας και την ιστορία τους. Για περισσότερες πληροφορίες επιλέξτε τον σύνδεσμο http://lyk-anavyss.att.sch.gr/?p=5753 ή https://lyk-anavyss-new.att.sch.gr/?p=5648 ή https://selidesthriskeutikon.blogspot.com/2024/02/blog-post.html
Συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα «Στον δρόμο του Μεταλλωρύχου» και «Αργύρου πηγή» του ΚΕΠΕΑ Λαυρίου (Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία). Οι μαθητές συμμετέχοντας σε αυτά τα βιωματικά προγράμματα ανακάλυψαν αξιόλογα μνημεία, όπως τα αρχαία μεταλλεία του Λαυρίου και τον ρόλο τους στην οικονομία της Αθήνας την εποχή του Περικλή. Ακόμα, επισκέφτηκαν και γνώρισαν το αρχαίο θέατρο Θορικού, το οποίο είναι ένα από τα αρχαιότερα θέατρα στον κόσμο. Για περισσότερες πληροφορίες μεταβείτε στον σύνδεσμο http://lyk-anavyss.att.sch.gr/?p=5770 ή https://lyk-anavyss-new.att.sch.gr/?p=5663 ή https://selidesthriskeutikon.blogspot.com/2024/03/blog-post.html
Εκπαιδευτική επίσκεψη στο αρχαιολογικό μουσείο της Βραυρώνας και τα αρχαία μνημεία της περιοχής. Οι μαθητές ξεκινώντας την ξενάγησή τους από το μουσείο αναζήτησαν και περιέγραψαν διάφορα εκθέματα τόσο από το ναό της θεάς Άρτεμης όσο και από το γεωμετρικό νεκροταφείο της Αναβύσσου. Έπειτα, επισκέφτηκαν τον αρχαιολογικό χώρο της Βραυρώνας, όπου λατρευόταν η θεά Άρτεμη. Για περισσότερες πληροφορίες επιλέξτε τον σύνδεσμο http://lyk-anavyss.att.sch.gr/?p=5828 ή https://lyk-anavyss-new.att.sch.gr/?p=5714 ή https://selidesthriskeutikon.blogspot.com/2024/04/blog-post.html
Εκπαιδευτική επίσκεψη στους βυζαντινούς ναούς των Καλυβίων και στον ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο. Συγκεκριμένα, οι μαθητές επισκέφτηκαν τους Ταξιάρχες Καλυβίων, τον Άγιο Πέτρο και την Παναγία Μεσοσπορίτισσα και συμμετείχαν σε βιωματικό πρόγραμμα. Επιπλέον, επισκέφτηκαν τον ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο, όπου είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την ιστορία του και να μελετήσουν τα βασικά αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά του. Για περισσότερες πληροφορίες επιλέξτε τον σύνδεσμο http://lyk-anavyss.att.sch.gr/?p=5894 ή https://lyk-anavyss-new.att.sch.gr/?p=5777 ή https://selidesthriskeutikon.blogspot.com/2024/04/blog-post_19.html
Συμμετοχή στο 1ο Μαθητικό Συνέδριο της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευση Ανατολικής Αττικής « Ερευνητικές Διαδρομές στον Πολιτισμό και τις Επιστήμες». Οι μαθητές παρουσίασαν στο συνέδριο την εργασία τους με θέμα «Αξιόλογα αρχαιολογικά ευρήματα της Αναβύσσου:Η περίπτωση των γεωμετρικών νεκροταφείων και των Κούρων της Αναβύσσου». Για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε την εργασία των μαθητών, επιλέξτε τον σύνδεσμο http://lyk-anavyss.att.sch.gr/?p=5863 ή https://lyk-anavyss-new.att.sch.gr/?p=5741 ή https://selidesthriskeutikon.blogspot.com/2024/04/1.html
Επιμέλεια άρθρου: Γεωργούση Ελένη (Θεολόγος- Φιλόλογος)
![]() |
Οι μαθητές παρουσιάζουν την εργασία τους |
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΝΑΒΥΣΣΟΥ ΣΤΙΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΩΝ ΚΑΛΥΒΙΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΝΑΟ ΤΟΥ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑ ΣΤΟ ΣΟΥΝΙΟ
Την Τρίτη 16 Απριλίου 2024, πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη στους βυζαντινούς ναούς των Καλυβίων και στον ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος «Τα μνημεία αφηγούνται την ιστορία τους» και του ευρωπαϊκού Ε twinning «Students adopt and present the monuments of their region», τα οποία διενεργούνται στο σχολείο κατά το τρέχον σχολικό έτος. Τη δράση αυτή οργάνωσε η υπεύθυνη καθηγήτρια των προγραμμάτων, κ. Γεωργούση Ελένη (Θεολόγος-Φιλόλογος), και έλαβαν μέρος και οι καθηγητές κ. Κατωπόδης Γεράσιμος (Φιλόλογος) και κ. Λιοδάκη Ιωάννα (Φιλόλογος).
Αρχικά, οι μαθητές επισκέφτηκαν τον ναό των Ταξιαρχών στα Καλύβια, ο οποίος έχει κηρυχθεί διατηρητέο μνημείο από το 1923. Πρόκειται για έναν ναό που χτίστηκε τον 5ο-6ο αιώνα ως τρίκλιτη βασιλική και στη σημερινή του μορφή είναι μια μονόχωρη ξυλόστεγη μεταβυζαντινή βασιλική με δίκλινη κεραμοσκεπή στέγη, ύστερα από διάφορες ανακατασκευές που πραγματοποιήθηκαν. Οι μαθητές εντυπωσιάστηκαν από το κτιστό τέμπλο με τα εντοιχισμένα παλαιοχριστιανικά γλυπτά, το δίδυμο προσκυνητάρι και την απεικόνιση σε υπερφυσικό μέγεθος του Αρχαγγέλου Μιχαήλ. Μάλιστα, είχαν την ευκαιρία να βιώσουν την κατάνυξη που προκαλεί αυτός ο ιερός χώρος με τη βοήθεια βυζαντινών ύμνων που άκουσαν κατά τη διάρκεια της περιήγησής τους στο εσωτερικό του ναού. Επίσης, αξιοπρόσεκτα είναι τα κελιά που ανεγέρθηκαν στον περίβολο του ναού κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας, καθώς είχε λειτουργήσει ως Μονή, την οποία είχε επισκεφτεί ο Λόρδος Βύρων το 1920 κατά τη διαδρομή του προς το Σούνιο.
Στη συνέχεια, οι μαθητές επισκέφτηκαν τον ναό της Παναγίας της Μεσοσπορίτισσας, ο οποίος κτίστηκε περίπου τον 11ο-12ο αιώνα και είναι αφιερωμένος στα Εισόδια της Θεοτόκου. Εντύπωση προκάλεσε ο κομψός τρούλος, ο οποίος είναι οκταγωνικός εξωτερικά και κυλινδρικός εσωτερικά με οκτώ μονόλοβα επιμήκη παράθυρα σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά των τρούλων των Αθηναϊκών ναών του 11ου-12ου αιώνα.
Επόμενος σταθμός ήταν ο ναός του Αγίου Πέτρου, ένα αληθινό κόσμημα της περιοχής. Τοποθετείται χρονικά στα τέλη του 12ου αιώνα και διακρίνεται όχι μόνο για την αρχιτεκτονική του αλλά και τις τοιχογραφίες του. Αξιοσημείωτη είναι η μοναδική προσωπογραφία του επισκόπου Αθηνών Μιχαήλ Χωνιάτη (1182-1204) που υπάρχει στο Ιερό και τον απεικονίζει με φωτοστέφανο.
Η περιήγηση συνεχίστηκε με την επίσκεψη στον ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο, ο οποίος ανοικοδομήθηκε πάνω στα θεμέλια αρχαιότερου ναού περίπου το 444-440 π.Χ. Πρόκειται για έναν δωρικό ναό κατασκευασμένο από τοπικό μάρμαρο της Αγριλέζας με έξι κίονες στις στενές πλευρές και δεκατρείς στις μακριές. Σήμερα όμως σώζονται μόνο 15 κίονες. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι ο ναός του Ποσειδώνα αποτελεί την κορυφή ισοσκελούς τριγώνου που δημιουργείται με τον ναό της Αφαίας στην Αίγινα (μήκος πλευράς 44,82 χ.λ.μ.) και τον ναό του Ηφαίστου στο Θησείο (μήκος πλευράς 44,96 χ.λ.μ.).
Οι μαθητές κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους στα παραπάνω μνημεία συμμετείχαν στην ξενάγηση που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την υπεύθυνη καθηγήτρια κ. Γεωργούση και κατέγραψαν βασικές πληροφορίες στα φύλλα εργασίας τους, τις οποίες παρουσίασαν ανταλλάσσοντας απόψεις για την κατάσταση των μνημείων και την αναγκαιότητα προστασίας και προβολής τους στην ευρύτερη κοινότητα. Μάλιστα, ενθουσιάστηκαν από την ευκαιρία που τους δόθηκε να γνωρίσουν αξιόλογα μνημεία της περιοχής τους, τα οποία αγνοούσαν και να αντιληφθούν τη συνεισφορά του τόπου τους στη διαμόρφωση του ελληνικού πολιτισμού.
Επιμέλεια άρθρου: Γεωργούση Ελένη (Θεολόγος- Φιλόλογος)
![]() |
Οι μαθητές στον ναό των Ταξιαρχών |
![]() |
Πρόσοψη του ναού των Ταξιαρχών |
![]() |
Δίδυμο προσκυνητάρι |
![]() |
Ο αρχάγγελος Μιχαήλ |
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΝΑΒΥΣΣΟΥ ΣΤΗ ΒΡΑΥΡΩΝΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΝΑΒΥΣΣΟΥ ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΘΟΡΙΚΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΤΑΛΛΕΙΑ ΤΟΥ ΛΑΥΡΙΟΥ
![]() |
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΤΟ ΚΕΠΕΑ ΛΑΥΡΙΟΥ |
![]() |
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΔΙΟΥ ΕΝΤΟΠΙΣΜΟΣ ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΘΟΡΙΚΟΥ |
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΝΑΒΥΣΣΟΥ
Την Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου 2024 πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη στην Ακρόπολη, στην οποία συμμετείχαν μαθητές του Γενικού Λυκείου Αναβύσσου στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος «Τα μνημεία αφηγούνται την ιστορία τους» και του ευρωπαϊκού e twinning «Students adopt and present the monuments of their region», τα οποία διενεργούνται στο σχολείο κατά το τρέχον σχολικό έτος. Τη δράση αυτή οργάνωσε η υπεύθυνη καθηγήτρια των προγραμμάτων, κ. Γεωργούση Ελένη (Θεολόγος-Φιλόλογος), και έλαβαν μέρος και οι καθηγητές κ. Κατωπόδης Γεράσιμος (Φιλόλογος) και κ. Λιοδάκη Ιωάννα (Φιλόλογος).
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΣ ΠΕΡΙΠΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΚΑ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΝΑΒΥΣΣΟΥ
Την Παρασκευή 12 Μαΐου 2023 πραγματοποιήθηκε λογοτεχνικός περίπατος στην Πλάκα, στον οποίο συμμετείχαν μαθητές του Γενικού Λυκείου Αναβύσσου στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος φιλαναγνωσίας που διενεργείται στο σχολείο κατά το τρέχον σχολικό έτος. Τη δράση αυτή οργάνωσε η υπεύθυνη καθηγήτρια του προγράμματος, κ. Γεωργούση Ελένη (Θεολόγος-Φιλόλογος), και έλαβαν μέρος και οι καθηγητές κ. Κατωπόδης Γεράσιμος (Φιλόλογος) και κ. Παπά Αικατερίνη (Φυσικός). Ο λογοτεχνικός περίπατος έγινε με τη συνδρομή του Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης με οδηγό τον δημοσιογράφο και συγγραφέα κ. Κωνσταντίνο Στοφόρο.
Αρχικά, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν το σπίτι, όπου έζησε ο Γεώργιος Σεφέρης στην οδό Κυδαθηναίων. Πρόκειται για την οικία Σεφεριάδη, ένα από τα ιστορικά παλιά σπίτια της Αθήνας, το οποίο χτίστηκε στη δεκαετία του 1920 και ανήκε στον Στυλιανό Σεφεριάδη (1873-1951), πατέρα του Γιώργου Σεφέρη και της Ιωάννας Τσάτσου. Ο Σεφεριάδης, προβλέποντας το αβέβαιο μέλλον του Ελληνισμού στη Μικρά Ασία, μετέφερε με την έναρξη του Α΄Παγκοσμίου Πολέμου το 1914 την οικογένειά του στην Αθήνα, όπου κατοίκησε σε αυτήν την οικία.
Στη συνέχεια, οι μαθητές πέρασαν έξω από το σπίτι, όπου έζησε και πέθανε ο Κωστής Παλαμάς στην οδό Περιάνδρου. Ο κύριος Στοφόρος αναφέρθηκε στις τελευταίες στιγμές της ζωής του μεγάλου ποιητή τονίζοντας τη σπουδαιότητά του μέσα από την ακόλουθη χαρακτηριστική πρόταση που ειπώθηκε όταν εκείνος πέθανε: «Σε αυτό το φέρετρο ακουμπά όλη η Ελλάδα».
Επόμενος σταθμός του λογοτεχνικού ταξιδιού ήταν η οδός Αφροδίτης, στην οποία διαδραματίστηκε η «Μενεξεδένια Πολιτεία» του Άγγελου Τερζάκη.
Η περιήγηση συνεχίστηκε στην οδό Τριπόδων, που θεωρείται ο παλαιότερος δρόμος της Αθήνας, ο οποίος οδηγούσε στο θέατρο του Διονύσου και πήρε την ονομασία του από τους τρίποδες που υπήρχαν κατά μήκος στην αρχαιότητα, τους οποίους έπαιρναν ως βραβεία οι χορηγοί των θεατρικών αγώνων. Μάλιστα, οι μαθητές είδαν το σπίτι, όπου έζησε ο ποιητής Γεώργιος Δροσίνης, στο οποίο έγραψε και το γνωστό ποίημα «Ανθισμένη αμυγδαλιά». Απέναντι βρίσκεται το σπίτι, όπου γυρίστηκε η ταινία «Η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα», ενώ στην ίδια γειτονιά έχουν γυριστεί και άλλες ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου, όπως «Η μοντέρνα σταχτοπούτα» και οι «Διπλοπενιές».
Ο περίπατος συνεχίστηκε στα Αναφιώτικα, τη γνωστή συνοικία της Πλάκας, η οποία δημιουργήθηκε στα μέσα του 19ου αιώνα, όταν εγκαταστάθηκαν εκεί εργάτες από την Ανάφη, οι οποίοι είχαν έρθει στην Αθήνα, για να εργαστούν ως χτίστες στην ανοικοδόμηση της πόλης και στην ανέγερση των ανακτόρων του Όθωνα. Στη νησιώτικη αυτή συνοικία αναφέρονται ο Κώστας Ουράνης στο ταξιδιωτικό του έργο «Αποχρώσεις», ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης στο κείμενό του «Αι Αθήναι ως ανατολική πόλις» αλλά και ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, ο οποίος στο «Οδοιπορικό στην Ελλάδα» (1841) γράφει χαρακτηριστικά: «Λίγες οικογένειες μαύρων, δούλοι από τον καιρό της Τουρκοκρατίας, ξετρύπωσαν από τα χαμηλά χωματένια σπίτια τους».
Οι μαθητές ανηφορίζοντας και διαβαίνοντας τα σοκάκια αυτής της γειτονιάς αισθάνθηκαν σαν να βρίσκονται σε νησί στην καρδιά της Αθήνας . Στην κορυφή της συνοικίας αγνάντεψαν τη μαγευτική θέα της Αθήνας και του λόφου του Λυκαβητού.
Κατηφορίζοντας, στην οδό Θεωρίας 2 συνάντησαν το Παλαιό Πανεπιστήμιο, που διαμορφώθηκε από τον αρχιτέκτονα Σταμάτιο Κλεάνθη, στο οποίο και έζησε. Ήταν το πρώτο πανεπιστήμιο που ιδρύθηκε στο ανεξάρτητο κράτος 1837-1841.
Ο περίπατος τελείωσε με την επίσκεψη στο Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης, το οποίο στεγάζεται σε ένα διατηρητέο νεοκλασικό κτίριο στην Πλάκα. Εκεί οι μαθητές έλαβαν πολλές πληροφορίες για την ιστορία της ελληνικής εκπαίδευσης και ξεναγήθηκαν στις συλλογές σχολικών βιβλίων και σχολικού υλικού που καλύπτουν διάστημα περίπου τριών αιώνων.
Στο τέλος αυτού του ταξιδιού δήλωσαν ενθουσιασμένοι από όσα είδαν και άκουσαν για πρώτη φορά και εντυπωσιάστηκαν από τον τρόπο με τον οποίο η λογοτεχνία ζωντανεύει με παραστατικότητα μνήμες και περιστατικά του παρελθόντος.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΩΝΑΣΕΙΟ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΝΑΒΥΣΣΟΥ
Τη Δευτέρα 20 Μαρτίου 2023 πραγματοποιήθηκε η συμμετοχή μαθητών του σχολείου μας στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Ιδρύματος Ωνάση με τίτλο «Διαδικτυακές Περιηγήσεις στην Ωνάσειο Βιβλιοθήκη». Η ζωντανή διαδικτυακή περιήγηση έγινε στον χώρο της Βιβλιοθήκης του σχολείου μας με τη χρήση της πλατφόρμας Zoom. Έλαβαν μέρος οι μαθητές του προγράμματος της Φιλαναγνωσίας με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Γεωργούση Ελένη (Θεολόγο-Φιλόλογο), καθώς και μαθητές του τμήματος Ανθρωπιστικών Σπουδών της Γ΄τάξης. Τη διαδικτυακή περιήγηση πραγματοποίησε η υπεύθυνη της Ωνασείου Βιβλιοθήκης, κ. Βίκυ Γεροντοπούλου.
Αρχικά, αναφέρθηκε στην ιστορία αυτής της Βιβλιοθήκης, η οποία στεγάζεται σε ένα νεοκλασσικό κτίριο κοντά στην Ακρόπολη. Διαθέτει δύο συλλογές βιβλίων (την Ελληνική Βιβλιοθήκη και την Περιηγητική Συλλογή) καθώς και δύο αρχεία (Αρχείο Καβάφη και Αρχείο Ωνάση). Τα βιβλία που παρουσιάστηκαν στους μαθητές χρονολογούνται από τον 15ο έως τον 19ο αιώνα. Η αρχή έγινε με ένα πιστό αντίγραφο της Βίβλου του Γουτεμβέργιου, εφευρέτη της τυπογραφίας (1455). Μάλιστα, τονίστηκε ότι εκείνη την εποχή άρχισαν να τυπώνονται τα πρώτα βιβλία. Ανάμεσά τους τυπώθηκαν και ελληνικά βιβλία από τους Έλληνες της διασποράς, οι οποίοι έφυγαν από την πρώην Βυζαντινή αυτοκρατορία για την Ιταλία, όπου η Βενετία έγινε το πρώτο τυπογραφικό κέντρο.
Στη συνέχεια, έγινε λόγος για άλλες σημαντικές εκδόσεις που τυπώθηκαν στη Βιέννη τον 18ο αιώνα. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στη Χάρτα του Ρήγα Βελεστινλή, την οποία οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν και να μελετήσουν, ανακαλύπτοντας τα σύμβολα που τύπωσε ο Ρήγας. Συγκεκριμένα, με τη βοήθεια της εφαρμογής AR(επαυξημένης πραγματικότητας), παρουσιάστηκαν τα σύμβολα και τα μηνύματα που κρύβονται σε αυτόν τον ιστορικό χάρτη.
Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια της περιήγησης, οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να υποβάλλουν ερωτήσεις στην υπεύθυνη της Ωνασείου Βιβλιοθήκης και να συμμετάσχουν σε έναν δημιουργικό διάλογο σχετικά με τα εκθέματα και τον ρόλο τους στην Ιστορία της Ελλάδας.
Ακολουθούν σχετικό φωτογραφικό υλικό και οδηγίες για τη λειτουργία της εφαρμογής για τη Χάρτα του Ρήγα.
Ωνάσειος Βιβλιοθήκη
Στιγμιότυπο από τη διαδικτυακή περιήγηση
Στιγμιότυπο από τη διαδικτυακή περιήγηση
Η Βίβλος του Γουτεμβέργιου
Εισαγωγή στα Γεωγραφικά και Σφαιρικά του Χρύσανθου Νοταρά
Η Χάρτα του Ρήγα
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΑΡΤΑ ΤΟΥ ΡΗΓΑ
1. Κατεβάστε την εφαρμογή από τον ακόλουθο σύνδεσμο:
Εφαρμογή για Χάρτα Ρήγα
2. Για να λειτουργήσει η εφαρμογή θα πρέπει να φέρετε την κάμερα του κινητού σας αντικριστά με ένα αντίγραφο της Χάρτας ψηφιακό ή φυσικό. Μπορείτε να δοκιμάσετε με αυτό το φύλλο: Φωτογραφία Χάρτας Ρήγα
3. Παρακολουθήστε βίντεο με τα σύμβολα που κρύβονται στη Χάρτα του Ρήγα στον ακόλουθο σύνδεσμο:
Βίντεο
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΝΑΒΥΣΣΟΥ ΣΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΛΑΣΚΑΡΙΔΗ “ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΘΑΥΜΑΤΑ: ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΑΥΤΕΝΕΡΓΕΙΑ, ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΜΟΣ”
Στις 17 Μαρτίου 2023, μαθητές της ομάδας Φιλαναγνωσίας του Γενικού Λυκείου Αναβύσσου επισκέφτηκαν το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη για να συμμετάσχουν σε ένα ενδιαφέρον πρόγραμμα με θέμα τη διαφορετικότητα. Τους μαθητές συνόδευσαν η υπεύθυνη καθηγήτρια του πολιτιστικού προγράμματος «Η καλλιέργεια της ελληνικής γλώσσας και της φιλαναγνωσίας στο πλαίσιο λειτουργίας της σχολικής Βιβλιοθήκης» κα Γεωργούση Ελένη (Θεολόγος-Φιλόλογος) και ο καθηγητής κος Κατωπόδης Γεράσιμος (Φιλόλογος).
Οι μαθητές συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Δραματοποιώντας θαύματα: Διαφορετικότητα, αυτενέργεια, αντιρατσισμός» το οποίο εισηγήθηκε η κα Φανουράκη Κλειώ (Επίκουρος Καθηγήτρια ΕΚΠΑ).
Σκοπός του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι η εξοικείωση των μαθητών με τις έννοιες της διαφορετικότητας, της αυτενέργειας και του σεβασμού για τον άλλο, μέσα από βιωματικές εμπειρίες παιχνιδιού, δραματοποίησης και διερεύνησης. Οι μαθητές έχοντας ως οδηγό την ιστορία του «νεαρού Τζώνυ με την ουρά» συμμετείχαν σε ελεύθερους και ημικαθοδηγούμενους αυτοσχεδιασμούς με τους οποίους διερεύνησαν την έννοια της πρόσληψης του διαφορετικού σε πολλαπλά πολιτισμικά,ιστορικά, θρησκευτικά, γενετικά/βιολογικά και κοινωνικοπολιτικά πλαίσια. Με ιδιαίτερη προθυμία συμμετείχαν σε ομάδες εργασίες, συνεργάστηκαν άψογα μεταξύ τους και κατάφεραν να δραματοποιήσουν θαυμάσια σενάρια, τα οποία με αξιέπαινη επινοητικότητα κατασκεύασαν αναπαριστώντας σκηνές της καθημερινής ζωής των εφήβων, όπου συχνά έρχονται αντιμέτωποι με το πρόβλημα του ρατσισμού και των διακρίσεων. Στο τέλος, κατέγραψαν τα μηνύματά τους για τη σημασία της διαφορετικότητας και την ανάγκη σεβασμού και αγάπης μεταξύ των ανθρώπων τονίζοντας ότι «είμαστε διαφορετικοί αλλά ισότιμοι».
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Σύνταξη άρθρουΕλένη Γεωργούση (Θεολόγος-Φιλόλογος)
Η Μονάδα Ανακουφιστικής Φροντίδας (ΜΑΦ) «ΓΑΛΙΛΑΙΑ» διοργάνωσε διαγωνισμό ζωγραφικής με στόχο την ευαισθητοποίηση των παιδιών στην εθελοντική διακονία και τις αρχές της Ανακουφιστικής Φροντίδας, καθώς και την έκφραση των εικαστικών τους δεξιοτήτων. Το θέμα του Διαγωνισμού ήταν: «Ανακουφιστική Φροντίδα, ας μην αφήσουμε κανέναv χωρίς τη φροντίδα που χρειάζεται στην ασθένεια».
Μαθητές του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για το έργο της Γαλιλαίας στο πλαίσιο του μαθήματος των Θρησκευτικών από την καθηγήτρια κ. Γεωργούση Ελένη (Θεολόγο-Φιλόλογο) και να προετοιμαστούν για τη συμμετοχή τους στον διαγωνισμό. Η Μ.Α.Φ. «ΓΑΛΙΛΑΙΑ» ιδρύθηκε το 2010 υπό την σκέπη της Ιεράς Μητροπόλεως Μεσογαίας και Λαυρεωτικής για την παροχή δωρεάν Ανακουφιστικής Φροντίδας σε ασθενείς που πάσχουν από καρκίνο και νόσο του κινητικού νευρώνα (ALS) υλοποιώντας το όραμα του Μητροπολίτη της κ. Νικολάου: «Σκοπός μας είναι να ανακουφίσουμε τον πόνο, να αγκαλιάσουμε τη δυσκολία, να μοιραστούμε το βάρος με τον ασθενή και την οικογένειά του και να συμπαρασταθούμε με κάθε δυνατό μέσο». Με αφετηρία αυτό το όραμα οι μαθητές αποτύπωσαν τις ιδέες τους σε σκίτσα που έφτιαξαν για τη συμμετοχή τους στον διαγωνισμό. Στις 27 Δεκεμβρίου 2022 πραγματοποιήθηκε εορταστική εκδήλωση και τελετή βράβευσης των νικητών. Όλοι οι μαθητές έλαβαν συγχαρητήρια για τις δημιουργίες τους και τιμήθηκαν με έπαινο συμμετοχής και αναμνηστικά δώρα.
Ακολουθούν τα έργα των μαθητών του σχολείου μας, με τα οποία συμμετείχαν στον διαγωνισμό.
Πετρίτση Παναγιώτα, Μαθήτρια Α τάξης Γενικού Λυκείου Αναβύσσου
Πατσέλος Δημήτριος, Μαθητής Α τάξης Γενικού Λυκείου Αναβύσσου
Νταλιπάι Γιονάντα, Μαθήτρια Β τάξης Γενικού Λυκείου Αναβύσσου
Πρέντι Ειρήνη, Μαθήτρια Β τάξης Γενικού Λυκείου Αναβύσσου
Τούντα Κυριακή, Μαθήτρια Β τάξης Γενικού Λυκείου Αναβύσσου
Η Μονάδα Ανακουφιστικής Φροντίδας (ΜΑΦ) «ΓΑΛΙΛΑΙΑ» διοργάνωσε διαγωνισμό ζωγραφικής με στόχο την ευαισθητοποίηση των παιδιών στην εθελοντική διακονία και τις αρχές της Ανακουφιστικής Φροντίδας, καθώς και την έκφραση των εικαστικών τους δεξιοτήτων. Το θέμα του Διαγωνισμού ήταν: «Ανακουφιστική Φροντίδα, ας μην αφήσουμε κανέναv χωρίς τη φροντίδα που χρειάζεται στην ασθένεια».
Μαθητές του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για το έργο της Γαλιλαίας στο πλαίσιο του μαθήματος των Θρησκευτικών από την καθηγήτρια κ. Γεωργούση Ελένη (Θεολόγο-Φιλόλογο) και να προετοιμαστούν για τη συμμετοχή τους στον διαγωνισμό. Η Μ.Α.Φ. «ΓΑΛΙΛΑΙΑ» ιδρύθηκε το 2010 υπό την σκέπη της Ιεράς Μητροπόλεως Μεσογαίας και Λαυρεωτικής για την παροχή δωρεάν Ανακουφιστικής Φροντίδας σε ασθενείς που πάσχουν από καρκίνο και νόσο του κινητικού νευρώνα (ALS) υλοποιώντας το όραμα του Μητροπολίτη της κ. Νικολάου: «Σκοπός μας είναι να ανακουφίσουμε τον πόνο, να αγκαλιάσουμε τη δυσκολία, να μοιραστούμε το βάρος με τον ασθενή και την οικογένειά του και να συμπαρασταθούμε με κάθε δυνατό μέσο». Με αφετηρία αυτό το όραμα οι μαθητές αποτύπωσαν τις ιδέες τους σε σκίτσα που έφτιαξαν για τη συμμετοχή τους στον διαγωνισμό. Στις 27 Δεκεμβρίου 2022 πραγματοποιήθηκε εορταστική εκδήλωση και τελετή βράβευσης των νικητών. Όλοι οι μαθητές έλαβαν συγχαρητήρια για τις δημιουργίες τους και τιμήθηκαν με έπαινο συμμετοχής και αναμνηστικά δώρα.
Ακολουθούν τα έργα των μαθητών του σχολείου μας, με τα οποία συμμετείχαν στον διαγωνισμό.
Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΝΑΒΥΣΣΟΥ ΣΤΗ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΔΩΡΟΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ "ΓΑΛΙΛΑΙΑ
Με μεγάλη χαρά οι μαθητές του Λυκείου Αναβύσσου αποφάσισαν και κατά τη νέα σχολική χρονιά να συμβάλλουν στην ενίσχυση της Μονάδας Ανακουφιστικής Φροντίδας «Γαλιλαία». Γι’ αυτό, κατασκεύασαν και πρόσφεραν χριστουγεννιάτικα στολίδια και διακοσμητικά για τη φετινή δωροαγορά, που πραγματοποιήθηκε στις 10 και 11 Δεκεμβρίου 2022. Την εθελοντική δράση των μαθητών οργάνωσε και συντόνισε η καθηγήτρια κ. Γεωργούση Ελένη (Θεολόγος- Φιλόλογος). Στο πλαίσιο του μαθήματος των Θρησκευτικών είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την προσφορά της «Γαλιλαίας» όλοι οι μαθητές του σχολείου, οι οποίοι συγκινήθηκαν από τη συνεισφορά της στην ανακούφιση του ανθρώπινου πόνου. Η συμβολή τους στην ετήσια Χριστουγεννιάτικη δωροαγορά ενίσχυσε σημαντικά το έργο της "Γαλιλαίας", το οποίο είναι η παροχή δωρεάν Ανακουφιστικής Φροντίδας σε ασθενείς που πάσχουν από καρκίνο και νόσο του κινητικού νευρώνα (ALS).
Ακολουθεί η ευχαριστήρια επιστολή προς τους μαθητές του σχολείου από τη συντονίστρια των εθελοντών Μ.Α.Φ. "ΓΑΛΙΛΑΙΑ", Καρολίνα Λως. Για να διαβάσετε την επιστολή, πατήστε εδώ.
Φωτογραφίες από τις κατασκευές των μαθητών
ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΝΑΒΥΣΣΟΥ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΑΝ ΤΡΟΦΙΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΛΥΡΕΙΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ
Με μεγάλη χαρά οι μαθητές του Γενικού Λυκείου Αναβύσσου κατασκεύασαν και πρόσφεραν πασχαλινές λαμπάδες για τη φετινή πασχαλινή δωροαγορά που διοργανώνει η «Γαλιλαία» με σκοπό την ενίσχυσή της. Στο πλαίσιο του μαθήματος των Θρησκευτικών είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την προσφορά της «Γαλιλαίας, η οποία προσφέρει Ανακουφιστική Φροντίδα σε ασθενείς με καρκίνο και νόσο του κινητικού νευρώνα (ΑLS) παρέχοντας τις υπηρεσίες της δωρεάν. Ιδρύθηκε το 2010 υπό την σκέπη της Ιεράς Μητρόπολεως Μεσογαίας και Λαυρεωτικής υλοποιώντας το όραμα του Μητροπολίτη της κ. Νικολάου σύμφωνα με τον οποίο «Σκοπός μας είναι να ανακουφίσουμε τον πόνο, να αγκαλιάσουμε τη δυσκολία, να μοιραστούμε το βάρος με τον ασθενή και την οικογένειά του και να συμπαρασταθούμε με κάθε δυνατό μέσο».
Οι μαθητές συγκινήθηκαν από τη συνεισφορά της «Γαλιλαίας» στην ανακούφιση του ανθρώπινου πόνου και θέλησαν να εκφράσουν τη συμπαράστασή τους στο έργο της και να βοηθήσουν στην ενίσχυσή της με τον παραπάνω τρόπο. Η πασχαλινή δωροαγορά θα πραγματοποιηθεί στις 2 και 3 Απριλίου 2022 στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.galilee.gr . Ευχόμαστε η «Γαλιλαία» να στέκεται πάντα ως πολύτιμος αρωγός στο πλευρό των συνανθρώπων μας.
Η υπεύθυνη καθηγήτρια της εθελοντικής δράσης των μαθητών
Ελένη Γεωργούση (Θεολόγος-Φιλόλογος)
Για να γνωρίσετε το έργο της «Γαλιλαίας», πατήστε εδώ.
Ακολουθούν φωτογραφίες με τις πασχαλινές λαμπάδες που κατασκεύασαν οι μαθητές του Γενικού Λυκείου Αναβύσσου.
Για περισσότερες πληροφορίες, πατήστε εδώ.
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ LEARN INN ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
Την Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2020, οι μαθητές των τμημάτων Α1 και Β1 του Γενικού Λυκείου Αναβύσσου συμμετείχαν στο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα του Learn Inn του Ε.Κ.Π.Α. "Ποιοι φίλοι...". Η δραστηριότητα αυτή πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος των Θρησκευτικών με υπεύθυνη την καθηγήτρια Ελένη Γεωργούση ( Θεολόγο- Φιλόλογο). Οι μαθητές επισκέφτηκαν την Πανεπιστημιούπολη και αφού ξεναγήθηκαν σε διάφορες σχολές, συγκεντρώθηκαν στο χώρο της Θεολογικής Σχολής για την διεξαγωγή του Προγράμματος.
Θέμα του Προγράμματος ήταν η περιπέτεια της εφηβείας και η αγωνιώδης διαδικασία των εφήβων να βρουν απαντήσεις στις ερωτήσεις «Ποιος είμαι;» και «Ποια είναι η θέση μου στον κόσμο;». Οι μαθητές στη διάρκεια του Προγράμματος είχαν την ευκαιρία α) να αντιμετωπίσουν την πολυπλοκότητα της εφηβικής ζωής και τα ερωτήματα σχετικά με την ταυτότητα ως ένα στάδιο αυτοσυνειδησίας στη ζωή κάθε ανθρώπου, β) να αντιληφθούν ότι στο πλαίσιο της αναζήτησης ταυτότητας οι αποφάσεις, που παίρνει ο έφηβος, και οι επιλογές, που κάνει, έχουν τις συνέπειές τους, και γ) να αναλύσουν την επίδραση που έχει το οικογενειακό, σχολικό και φιλικό (συνομήλικοι) περιβάλλον στο φαινόμενο του εκφοβισμού.
Με όχημα μία ιστορία σχολικής τάξης με πρωταγωνιστές τους μαθητές και τους ενήλικες που τους περιβάλλουν, οι συμμετέχοντες κλήθηκαν μέσα από δραστηριότητες να προσεγγίσουν τις αλλαγές που παρατηρούνται στη μετάβαση από την παιδική στην εφηβική ηλικία, αλλά και τις σχέσεις με τους συνομήλικους και με τους γονείς στην εφηβεία και να πάρουν θέση γι’ αυτά.
Οι μαθητές κατά τη διεξαγωγή του Προγράμματος
Μία από τις δραστηριότητες των μαθητών
ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΝΑΒΥΣΣΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΣΕΛΙΔΟΔΕΙΚΤΗ 2019
Την Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου 2019 πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του Δημαρχείου Καλυβίων η βράβευση των μαθητών που διακρίθηκαν στο Διαγωνισμό Σελιδοδείκτη 2019 με θέμα “Γνώρισε τον τόπο σου”. Πρόκειται για το Διαγωνισμό που διοργάνωσαν για δεύτερη συνεχή χρονιά, ο Δήμος Σαρωνικού και η Δημοτική Βιβλιοθήκη Καλυβίων του ΝΠΔΔ «Αριστόδικος» του Δήμου Σαρωνικού.Ο διαγωνισμός διεξήχθη από το Μάρτιο ως και τον Ιούνιο του 2019, με τη συμμετοχή 115 μαθητών από σχολεία του Δήμου. Οι μαθητές διαγωνίστηκαν στη δημιουργία σελιδοδείκτη, σε δύο θεματικές ενότητες :
Α. Δάσος Κουβαρά, ο πράσινος πνεύμονας της Σαρωνικής γης
Β. Η δική μας γαστρονομία, μια βόλτα στα προϊόντα της Σαρωνικής γης
Στο Διαγωνισμό αυτό είχαν συμμετάσχει και οκτώ μαθητές από το Γενικό Λύκειο Αναβύσσου με έργα από όλες τις θεματικές ενότητες με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Γεωργούση Ελένη (Θεολόγο-Φιλόλογο, υπεύθυνη της Σχολικής Βιβλιοθήκης του ΓΕΛ Αναβύσσου). Πρόκειται για τους:
Αυγουστάτου Μαρία-Μαγδαληνή, Εξάρχου Μαρία, Κωνσταντουλάκη Αριστέα, Μακροδημήτρης Κώστας, Μπινίκου Στέλλα, Παγίδας Μάκης, Παππά Ειρήνη και Φιλιππίδη Μαρία. Μεταξύ όλων όσων συμμετείχαν στο Διαγωνισμό διακρίθηκαν δύο μαθητές του σχολείου μας. Συγκεκριμένα, βραβεύτηκαν οι παρακάτω: Μπινίκου Στέλλα στη θεματική ενότητα “Δάσος Κουβαρά, ο πράσινος πνεύμονας της Σαρωνικής γης” και Παγίδας Μάκης στη θεματική κατηγορία“Η δική μας γαστρονομία, μια βόλτα στα προϊόντα της Σαρωνικής γης ” . Αξίζει να σημειωθεί ότι στους νικητές, εκτός από τα βραβεία, απονεμήθηκε από το Δήμαρχο κ. Φιλίππου Πέτρο και ο τίτλος “Πρεσβευτής του Δήμου Σαρωνικού”.
Ακολουθούν τα έργα των μαθητών του σχολείου μας.
ΕΡΓΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΝΑΒΥΣΣΟΥ ΠΟΥ ΒΡΑΒΕΥΤΗΚΑΝ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΣΕΛΙΔΟΔΕΙΚΤΗ 2019 ΜΕ ΘΕΜΑ “ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΟΥ
ΕΡΓΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΝΑΒΥΣΣΟΥ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΣΕΛΙΔΟΔΕΙΚΤΗ 2019 ΜΕ ΘΕΜΑ “ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΟΥ”
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟ "ΚΑΛΟΣ ΣΑΜΑΡΕΙΤΗΣ"
Την Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2019 , μαθητές της Α΄τάξης του Γενικού Λυκείου Αναβύσσου, συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό παιχνίδι “Μυστήριο στο Γηροκομείο” στο πλαίσιο του μαθήματος των Θρησκευτικών με υπεύθυνη την καθηγήτρια Ελένη Γεωργούση (Θεολόγο- Φιλόλογο). Συγκεκριμένα, επισκέφτηκαν το Γηροκομείο “Καλός Σαμαρείτης” στη Νέα Φιλαδέλφεια, όπου είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με τους ηλικιωμένους και να συνεργαστούν μαζί τους προκειμένου να επιλύσουν μια υπόθεση μυστηρίου. Πρόκειται για ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι που έχει σχεδιαστεί από την Challedu, μια Αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία, με σκοπό οι μαθητές να λειτουργήσουν συνεργατικά, να αξιοποιήσουν με κριτική και συνδυαστική σκέψη τις πληροφορίες που λαμβάνουν, να εφεύρουν τρόπους επικοινωνίας με τους ηλικιωμένους και να ευαισθητοποιηθούν για τα προβλήματα της τρίτης ηλικίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μαθητές ακολουθώντας πιστά τις οδηγίες των υπευθύνων του παιχνιδιού, συνεργάστηκαν άψογα τόσο μεταξύ τους όσο και με τους ηλικιωμένους και κατάφεραν να επιλύσουν την υπόθεση που είχαν αναλάβει. Μετά το τέλος του παιχνιδιού πρόσφεραν στους φιλοξενούμενους του Γηροκομείου δώρα και χριστουγεννιάτικες κάρτες, που οι ίδιοι είχαν κατασκευάσει και αφού αντάλλαξαν ευχές για Χαρούμενα Χριστούγεννα, αναχώρησαν ευχαριστημένοι και συγκινημένοι από αυτήν την εμπειρία που είχαν την ευκαιρία να αποκτήσουν.
Ενημέρωση μαθητών για το Γηροκομείο " Ο Καλός Σαμαρείτης"
Από το υλικό των φακέλων για την επίλυση του μυστηρίου
Οι μαθητές συνεργάζονται με τους ηλικιωμένους για την επίλυση του μυστηρίου
Οι μαθητές ρωτούν τους ηλικιωμένους για να συλλέξουν πληροφορίες για την επίλυση του μυστηρίου
Ζωγραφίζοντας ευχάριστες παραστάσεις
Η ομάδα είναι κοντά στη λύση του μυστηρίου
Όλοι οι μαθητές μαζί μετά την επίλυση του μυστηρίου
Οι μαθητές μοιράζουν δώρα στους ηλικιωμένους
Ευχάριστες στιγμές με ευχετήριες κάρτες που έφτιαξαν οι μαθητές
Η συγκίνηση της προσφοράς
Τα δώρα αγάπης
ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΝΑΒΥΣΣΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΣΕΛΙΔΟΔΕΙΚΤΗ 2019
Στο Διαγωνισμό αυτό είχαν συμμετάσχει και οκτώ μαθητές από το Γενικό Λύκειο Αναβύσσου με έργα από όλες τις θεματικές ενότητες με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Γεωργούση Ελένη (Θεολόγο-Φιλόλογο, υπεύθυνη της Σχολικής Βιβλιοθήκης του ΓΕΛ Αναβύσσου). Πρόκειται για τους:
ΕΡΓΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΝΑΒΥΣΣΟΥ ΠΟΥ ΒΡΑΒΕΥΤΗΚΑΝ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΣΕΛΙΔΟΔΕΙΚΤΗ 2019 ΜΕ ΘΕΜΑ “ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΟΥ
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟ "ΚΑΛΟΣ ΣΑΜΑΡΕΙΤΗΣ"
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ “ΚΙΒΩΤΟ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ”
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΑ ΕΞΩΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΑΡΩΝΙΚΟΥ
Νίκη Πασβάντη Άννα Λιζάρδου
Ειρήνη Παππά
ΕΡΓΑ ΥΠΟΛΟΙΠΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ
Αρσίντα Σεριανάι Ιωάννα Κοντού
Αγγελική Παρδάλη
Μάνος Αθανασίου
Ηλιάνα Μωυσίδη
Νίκη Πασβάντη
Στέλιος Πουπάκης
ΔΡΑΣΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
( BULLYING)
ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΝΑΒΥΣΣΟΥ ΣΤΟ CERN
Μία πραγματικά πολύτιμη εμπειρία απέκτησαν μαθητές του Γενικού Λυκείου Αναβύσσου που επισκέφτηκαν το CERN της Ελβετίας, ύστερα από την ευγενική χορηγία της Μητρόπολης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής ως επιβράβευση για την επιτυχή διοργάνωση και διεξαγωγή του ενδοσχολικού μαθητικού συνεδρίου με θέμα «Θρησκεία και Επιστήμη» που είχε πραγματοποιηθεί στο χώρο του σχολείου στις 31 Μαρτίου 2016 με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Γεωργούση Ελένη (Θεολόγο – Φιλόλογο).Οι μαθητές που επισκέφτηκαν το CERN ήταν αριστούχοι μαθητές Θετικών Επιστημών της Β και της Γ΄ τάξης του σχολείου, οι οποίοι είχαν συμμετάσχει στο συνέδριο και σύμφωνα με την πρόταση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής μετέβησαν στο CERN για να ερευνήσουν διεξοδικότερα το θέμα του συνεδρίου.
Η ομάδα των μαθητών αποτελούμενη από την Αδαναλόγλου Θεοδώρα, τον Θεοδωρίδη Φώτη, τη Λακέ Μαντώ, την Πανάγου Ευγενία, τη Χατζηβουκούδη Μυρτώ, τον Ακαρέπη Ανδρέα, την Κονδύλη Λίλα, τη Μακροδημήτρη Κωνσταντίνα, την Προύντζου Ελενα και τη Χατζηλιάδη Νικολέτα, συνοδευόμενη από τη Διευθύντρια του σχολείου κα Σπύρου Χριστίνα και την εκπαιδευτικό κα Γεωργούση Ελένη, μετέβη στη Γενεύη κατά το χρονικό διάστημα 10 έως 13 Ιανουαρίου 2017.
Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στην πόλη της Γενεύης και να δουν από κοντά μεταξύ άλλων
1. τη λίμνη Λε Μαν με το μοναδικό συντριβάνι Jet d? eau, το οποίο με ύψος 140 μέτρα εκτοξεύει 500 λίτρα νερό το δευτερόλεπτο
2. τους Αγγλικούς κήπους με το περίφημο ρολόι από λουλούδια
3. την κεντρική πλατεία της Γενεύης (Place Neuve), η οποία περιστοιχίζεται από την Όπερα κα το Μέγαρο Μουσικής
4. το πάρκο Parc des Bastions με τα αγάλματα των τεσσάρων ηγετών της μεταρρύθμισης και το Πανεπιστήμιο της πόλης
5. τον καθεδρικό ναό του Αγίου Πέτρου
6. το Παλάτι των Εθνών, όπου βρίσκεται η ευρωπαϊκή έδρα του Ο.Η.Ε.
7. τον περίφημο Βοτανικό κήπο της Γενεύης.
Στις 12 Ιανουαρίου πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη επίσκεψη στο CERN (Ευρωπαϊκό Εργαστήριο Σωματιδιακής Φυσικής), το μεγαλύτερο στον κόσμο ερευνητικό κέντρο του είδους του. Η ίδρυση του το 1954 αποτέλεσε μία από τις πρώτες κοινές ευρωπαϊκές προσπάθειες και συνιστά ένα φωτεινό παράδειγμα διεθνούς συνεργασίας. Τα 12 ιδρυτικά κράτη – μέλη (στα οποία ανήκει και η Ελλάδα), έχουν αυξηθεί σήμερα σε 22. Περίπου 6.500 επιστήμονες, δηλαδή σχεδόν το 50% των επιστημόνων σε όλο τον κόσμο που ασχολούνται με τα σωματίδια, χρησιμοποιούν τις εγκαταστάσεις του CERN. Οι επιστήμονες αυτοί εκπροσωπούν 500 Πανεπιστήμια και πάνω από 80 εθνότητες.
Έργο του CERN είναι η διερεύνηση των πλέον θεμελιωδών ερωτημάτων: Τι είναι η ύλη; Από πού προέρχεται; Πώς συγκρατείται για να σχηματίσει άστρα πλανήτες και ανθρώπινα όντα; Ποιά είναι τα συστατικά της ύλης στην πιό στοιχειώδη μορφή; Πώς είναι φτιαγμένο το σύμπαν; Ο κύριος εξοπλισμός του Εργαστηρίου, οι επιταχυντές των σωματιδίων και οι ανιχνευτές, συγκαταλέγονται στα μεγαλύτερα και πολυπλοκότερα επιστημονικά όργανα στον κόσμο. Οι επιταχυντές είναι διατάξεις που επιταχύνουν σωματίδια (ηλεκτρόνια, πρωτόνια κ.α.) σε πολύ μεγάλες ταχύτητες και ενέργειες. Μέσω της σύγκρουσης αυτών των σωματιδίων με ακίνητους στόχους ή μεταξύ τους και της καταγραφής των αποτελεσμάτων των συγκρούσεων με ανιχνευτές, οι Φυσικοί μπορούν να ανακαλύψουν τις δυνάμεις που ασκούνται μεταξύ των σωματιδίων. Στο CERN, οι δέσμες των σωματιδίων χρησιμοποιούνται για να διεισδύσουν μέσα στην καρδιά της ύλης και να δημιουργήσουν καταστάσεις ανάλογες με αυτές που επικρατούσαν λίγο μετά τη Μεγάλη Έκρηξη. Οι ερευνητές του CERN εξετάζουν εκατομμύρια από ασυνήθιστα γεγονότα προσπαθώντας να καταλάβουν πώς, μετά από περίπου 14 δισεκατομμύρια χρόνια, το Σύμπαν κατέληξε σε ό,τι βλέπουμε σήμερα. Για να απαντήσει σε αυτά τα ερωτήματα, το CERN έχει κατασκευάσει ένα νέο επιταχυντή, τον Μεγάλο Επιταχυντή Συγκρουόμενων Δεσμών Αδρονίων (Large Hadron Collider LHC) μήκους 27 km σε τούνελ 100 μέτρα κάτω από τη γη διασχίζοντας τα σύνορα Γαλλίας – Ελβετίας που ξεκίνησε την κανονική λειτουργία του τον Οκτώβριο του 2009.
Οι μαθητές, κατά τη διάρκεια της επίσκεψης τους στο CERN, ξεναγήθηκαν στις εκθέσεις «Μικρόκοσμος» και «Universe of Particles», όπου είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν μυστικά του Σύμπαντος μέσα από διαδραστικές δραστηριότητες. Στη συνέχεια, παρακολούθησαν την εισήγηση της κας Χατζηφωτιάδου Δέσποινας, ερευνήτριας Πυρηνικής Φυσικής στο Πανεπιστήμιο Bologna της Ιταλίας, η οποία αναφέρθηκε στον τρόπο λειτουργίας του CERN και τα επιτεύγματά του. Έπειτα, ακολούθησε επίσκεψη και ξενάγηση στο Synchrocyclotron, τον πρώτο επιταχυντή του CERN που κατασκευάσθηκε το 1957. Τέλος, πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στις εγκαταστάσεις ενός από τα τέσσερα μεγάλα πειράματα που διεξάγονται στο CERN. Πρόκειται για το πείραμα ATLAS, έναν τεράστιο ανιχνευτή μεγέθους ενός πενταώροφου κτιρίου, που μετρά τις ενέργειες, τις διευθύνσεις καθώς και την ταυτότητα των σωματιδίων που προέρχονται από τις συγκρούσεις δύο δεσμών πρωτονίων. Το πείραμα ATLAS κάνει έρευνες εκτός από το μποζόνιο Higgs και για τις έξτρα διαστάσεις και τα τυχόν υπερσυμμετρικά σωματίδια, σαν συστατικά σκοτεινής ύλης.
Οι μαθητές ύστερα από αυτήν την επίσκεψη δήλωσαν ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι από τις γνώσεις και την εμπειρία που απέκτησαν και ευχαρίστησαν το Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικόλαο για τη μοναδική ευκαιρία που τους πρόσφερε, ενώ παράλληλα ενημέρωσαν την κοινότητα του σχολείου τους για τα αποτελέσματα των εργασιών τους στο CERN.
Γεωργούση Ελένη (Θεολόγος – Φιλόλογος)
Για να δείτε το φωτογραφικό υλικό, πατήστε εδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δεν επιτρέπονται νέα σχόλια.